צוות המרכז לפיתוח ותמיכה במעבדות בתי הספר בבר אילן, בכנס הארצי ה-20 של מורי הביולוגיה
ברזילי אסתי, גילוני נילי, הירש אורה, ורטהימר שרה, לינק אפרת, ד"ר רבינוביץ שלומית
קושי משמעותי למורים בהדרכת הביוחקר ולתלמידים בתכנון ובביצוע של הביוחקר הוא שלשאלת החקר שהוצעה יש בסיס ביולוגי ידוע וברור, אך התוצאות שמתקבלות בניסוי המקדים הן לא צפויות. בסדנה נתחנו מספר רב של דוגמאות שבהן התעורר קושי כזה.
בכל אחת מהדוגמאות הוצע הסבר אפשרי ל"כישלון", כגון, שיטת מדידה שנבחרה לא מתאימה למשתנה הבלתי תלוי בניסוי או טווח הערכים שנבחר למשתנה הבלתי תלוי אינו מתאים, ואף הצעות לשיפורים במערך הניסוי אשר יובילו להצלחה
בסיס ביולוגי , תוצאות לא צפויות, שיטת מדידה, טווח ערכים, גורם קבוע